m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, April 28, 2011

Pelajar praktikal dah nak masuk sekolah balik

Firma tempat aku kerja sekarang memang macam tu. Tiap-tiap penggal akan ambik budak praktikal kerja kat sini. Tak kiralah level sijil atau level diploma. Maka esok adalah hari terakhir student praktikal ni kerja kat sini. Lepas tu diorang akan masuk balik politek untuk sambung dan habiskan belajar. Pelajar pertama dari Politeknik Tanjung Karang. Nama dia Shaz. Pelajar kedua dari Politeknik Port Dickson. Nama dia Wan. Kedua-duanya pelajar berbakat besar. Sapa-sapa nak ambik diorang kerja lepas ni bolehlah kontek aku.

 
 

Tadi siang kami buat makan-makan ala farewell untuk mereka. Tapi yang seronoknya mestilah staf yang permanent. Memang selalu dapat makan besar. Budget yang diberi kepada kami oleh pihak pengurusan adalah RM150. Cukuplah tu. Kami bertujuh menghala ke Bandar Baru Bangi dan pergi ke restoran western bernama Restoran D'One Steak. Tahun lepas makan kat sini jugak. Tapi aku tak kenyang. Kali ni nampak gayanya sedang elok aje tahap kenyang aku. Daging steak dia agak liat sikit. Jenuh aku kunyah sampai dekat beratus kali baru telan. Last-last bila dah penat mengunyah, aku main telan aje bulat-bulat macam ular telan ayam. Malah masa aku menelan tadi, lembu tu masih bunyi moooo lagi. Minggu depan staf ofis ni kurang dua oranglah. Nasib baik baru lepas submit projek urgent. Kalau tak mesti kelam kabut. Dan kami akan menanti lagi, siapa pulaklah dua orang mangsa berikutnya.



1 comment:

  1. assalamualaikum...
    encik..saya Politeknik Sultan Idris Shah..Sabak Bernam..
    hehehehe...trima kasih encik..
    ajar kami macam-macam..
    jasa baik encik takkan saya lupakan..
    nanti saya dah dapat Ar. saya jumpa encik..hehehehehe...=)

    ReplyDelete