m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, April 23, 2011

Main tenis di padang pasir

Petang semalam dapat sms dari abang Haji Nordin. Dia kata besok ada tenis kat Titiwangsa, tapi cuma sejam aje (8-9 pagi) pasal court penuh. Lalu aku pun berazam nak datang awal biar dapat main lama sikit. Bila tiba hari Ahad pagi, dalam keadaan keletihan pasal semalam sehari suntuk berpulun kat ofis buat kerja, aku pun bangkit dan menyiapkan diri ke gelanggang. Agak terlewat sikit datang pasal mata masih mengantuk. Tapi pasal semangat nak main tenis punya pasal, aku gagahkan jugak badan aku.

Sampai court kira-kira jam 8.30 pagi (dah rugi setengah jam). Warm up lebih kurang lepas tu kami terus main. Aku partner dengan Abang Nordin & Foong partner dengan Nas. Cuma kami berempat aje yang hadir. Selalu dapat main court teduh, kali ni kena main court yang panas. Macam main kat padang pasir je. Orang-orang yang lalu-lalang pun aku nampak macam unta je. Pokok hijau aku nampak macam pokok kurma. Memang cepat penat bermain bawah terik mentari.

Walaupun dalam keadaan penat, permainan kami lebih memuaskan dari selalu. Lebih bersungguh-sungguh. Aku sebenarnya dah lama tak main tenis dengan Nas. Kali ni Nas main jauh dah improve. Boleh nampak kemajuannya yang hebat. Aku masih geram pasal aku punya net play & volley terlalu teruk. Banyak point hilang masa aku duduk net. Tapi takpa. Practice lebih banyak akan mem-perfect-kan permainan. So, waiting for the next session.

No comments:

Post a Comment