m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, February 28, 2013

Karaoke keluarga di Galaxy Ampang

Ingat tak post aku yang lepas pasal perkahwinan abang ipar aku, Abang Hj Khalid dan Kak Shida? Pada malam tu, kami memberi sedikit ganjaran kepada kami semua setelah berpenat lelah bergotong royong menjayakan majlis pernikahan tersebut. Maka wife aku dan dua orang kakaknya serta sepuluh orang anak saudara telah ke pusat karaoke Music Star di Ampang. Di sinilah tempatnya kami boleh menyumbangkan lagu tanpa dibaling telur busuk oleh penonton yang hadir.

Di luar pusat karaoke.
Sebahagian anak-anak saudara yang memeriahkan majlis karaoke pada malam itu.
Semua orang kat situ happy jer walau lagu yang didendangkan mendayu-dayu sedihnya.
Kami datang agak lambat sikit. Masa kami sampai tu dah ramai yang datang memenuhi ruang karaoke. Tempat tu taklah glamer sangat. Tapi setting tempat tu serta kemudahannya agak baik jugaklah. Sessi menyanyi malam tu telah dibiaya oleh salah sorang anak buah, Syafiq. Masing-masing pun membuatlah pilihan lagu-lagu yang digemari. Ada lagu-lagu terkini dinyanyikan. Dan ada jugak yang lebih cenderung untuk menyanyikan lagu-lagu masa lampau seperti lagu-lagu pada era zaman dinosaur dengan tajuk-tajuk lagu berjudul - "T-rex Ku Sayang", "Hatiku Dihimpit Spinosaurus" dan "Menggapai Apatosaurus". 

Kak Timah sedang menyanyikan lagu nasyid.
Layar memilih lagu dan menonton klip video.
Kakak-kakak iparku dengan akapela lagu nasyid.
Hidayat sedang mendendangkan lagu berentak rancak ceria, tapi menampilkan imej syahdu terluka.
Syauki dan Syafiq berduet lagu Tepuk Amai-amai.
Faiisal dengan lagu Najwa Latif bertajuk Cinta Muka Buku Matematik.
Asyraf pula lebih cenderung menyanyikan lagu-lagu asli seperti Seri Mersing dan Kuala Sedeli.
Tengah menyanyi tetiba Taufiq terpaksa menahan kentut. Takut kamar yang kecil dicemari toksik.
Ali tidak menyanyi, tetapi memberi ucapan yang panjang lebar mengenai sejarah pembentukan Tanah Melayu.
Amin terus-menerus mencuba mikrofon... "Testing, testing, satu dua tiga empat............... lima juta empat ribu dua puluh tiga.
Sedang memilih lagu.
Sempat jugak aku mendendangkan dua buah lagu yang tak berapa lama seperti "Apa Khabar Orang Nigeria" dan "Di Balik Argentina, Bolivia dan Venezuela" yang pernah dipopularkan oleh Datuk Siti Nurhaliza, tapi tak pernah dimainkan di corong-corong radio. Yang paling hangat sekali ialah apabila semua anak saudara bangun berdiri menyanyikan lagu Khayalan yang pernah dipopularkan oleh Black Dog Bone dan Ruffedge. Tepat jam 12 malam, mesin karaoke ditamatkan, tanda para pengunjung perlu balik pasal kedai dah nak tutup. Tapi kami agak puas jugaklah menyanyi dan melalak sakan sesama saudara mara. Okay! Next time siapa pulak nak belanja karaoke? Calling-calling lah...

Menyanyikan lagu "Khayalan" beramai-ramai.
Masa ni memang sangat happening-pening lalat.
Siap dengan showmanship lagi, especially Faiisal.
Asyraf menunjukkan tanda peace kepada peminat-peminatnya yang menjerit-jerit di stadiuim. (Eh, masa bila pulak ke stadium?)
Majlis karaoke diakhiri dengan nyanyian lagu Negaraku...

1 comment: