m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, April 20, 2011

Melawat makcik kat kampung Asam Jawa

Sabtu lalu ada jemputan kahwin kat Kuala Selangor. Jadi kami satu keluarga pun pergilah jemputan tu. Kalau dah sampai kat Kuala Selangor, memang kami akan singgah rumah makcik aku kat Asam Jawa. Yang penting kalau pergi situ mesti nak pekena dia punya teh tarik. Memang kaw giler! Bayangkan macam wabak "mad cow disease", macam tulah hebatnya teh tarik dia. Kekadang tu kami siap bawak bekas tapawer (Tupperware) nak dibekalkan masa balik nanti. Kami jugak suka makan tengahari kat situ. Menu yang pasti menyayat kalbu adalah daging masak lomak cili api. Woooouuuuhhh!!! Boleh berasap kepala. Pekena plak dengan jeruk tenggiri goreng, memang boleh pengsan kalau makan ikut perasaan. Tapi itulah kelebihan makan minum kat situ.

Kami juga berkesempatan menengok kereta kakak aku jenis Proton Satria yang dah ditukar colour dari hijau ke merah. Memang cun dan menyala-nyala. Sepupu aku yang uruskan kereta kakak aku tu. Belum siap sepenuhnya facelift Satria tu. Kalau dah siap nanti bolehlah aku menerai (men-try) pandu pulak.

Teh tertarik terhebat!
Kereta Satria milik kakak aku.

No comments:

Post a Comment