m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, April 19, 2011

Macam dah lama tak main tenis

Aku rasa macam dah lama benar tak main tenis. Padahal baru cuma 3 minggu je aku off pasal ada urusan keluarga. Maka hari Ahad lalu aku pun datanglah ke gelanggang dengan expectation yang sederhana. Tenis ni lain macam sikit, tinggal 1 minggu je momentum dan feel dan mulai hilang. Jadi nak dapatkan balik semua tu kena pukul pelan-pelan sampai timing semua okay baru boleh hentam kuat-kuat sikit. Syukur, forehand & backhand punya stroke tak lari banyak. Cuma volley aje yang masih huru hara. Reflect terlalu lambat. Asyik kena tibai kat net aje. Banyak kali Foong pesan, "You kena ready, jangan lompat, reket alway kat atas." Huh, semua guideline dia aku tak ikut, dan selama tu lah pihak lawan ambik kesempatan menghayun reket memukul bola kencang straight kat aku. Adus! Salah satu bola tu kena kat badan aku! Mata demi mata diperolehi pihak lawan.

Ini jugaklah pertama kali aku partner dengan Foong dan kami kalah. Lawan kami masa tu ialah Bob & abang Md Nor. Memang dia orang attack aku je pasal Foong memang cekap main volley & net. Nasib baik mood Foong masa tu tengah baik. Takda pulak dia bising. Tapi memang seronok dapat jejakkan kaki kembali ke gelanggang tenis. Oh, by the way, anak buah wife aku, Ali dengar ceritanya nak main tournament tenis dalam masa terdekat ni. Walaupun masa training terlalu singkat, aku doakan dia dapatlah mencapai kemenangan. Dan yang lebih penting dari kemenangan adalah pengalaman bermain dalam tournament. The pressure is different. Dan tournament jugak akan men-develop kita punya confidence level. Itu jauh lebih utama dari kemenangan. See you guys in court next week!


No comments:

Post a Comment