m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, March 4, 2011

Saman dah langsai

Seperti yang aku jangka, tempoh diskaun bayaran saman akan dilanjutkan. Aku mengambil kesempatan ini untuk pergi ke balai polis trafik Ampang dan menjelaskan 2 saman laju sebelum 10 Mac 2011. Aku ingatkan boleh settle dalam masa 10 minit. Tapi rupanya masih terlalu ramai orang yang tak sempat bayar saman sebelumnya. Aku pun beratur check saman, beratur ambil nombor dan tunggu nombor giliran dipanggil. Punyalah lama tunggu sampai lebih 2 jam lamanya. Yang aku heran, tang nak bayar tu kenapalah lama sangat. Masa giliran aku bayar, aku boleh settle-kan dalam tempoh tak sampai seminit. Kenapa orang lain punya lama? Memang aku tak puas hati pasal setengah hari aku duduk tercongok kat balai tak buat apa-apa yang berfaedah.

Nasib baiklah jugak ada kedai mancing berdekatan. Dapatlah jugak aku nengok-nengok barang-barang pancing terkini yang dijual. Tapi satu habuk aku tak beli pasal tak ada keperluan buat masa ni. Lepas bayar saman bernilai RM300.00 barulah aku rasa lega. Lepas ni jangan lagi carik aku. Kalau tak aku sure akan saman malu kat pihak polis pulak.

No comments:

Post a Comment