m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, March 29, 2011

Ardy+Zila: Karaktor yang berkeliaran

Selain dari gambar-gambar bertema yang aku ambil pada malam berinai Ardy & Zila, ada jugak aku ambil gambar-gambar secara rawak yang nak aku kongsikan bersama dengan semua orang:

Gambar 1:
Hafez waktu ni entah kenapa tiba-tiba dia jadi serius giler dengan wajah yang menakutkan. Ini semua berlaku setelah dia memakai subang pusaka yang ditemuinya tertanam di belakang  sebuah rumah tinggal di Jinjang. Walaupun niat asalnya hanya untuk mencuba-cuba, tapi seolah-olah ada suatu kuasa yang telah menguasai dirinya. Hafez kembali normal apabila subang itu dilucutkan dari telinganya. Ngeriiiiiii dan mistik!


Gambar 2:
Waktu ni aku tengah belek-belek kamera pasal macam ada habuk dan kotoran pada lensa. Mungkin tertumpah air sirap ataupun kuah lemak tadi. Lalu aku pun mengelap lensa kamera itu. Tiba-tiba baby Sofea dan Suraya lalu depan aku dan aku pun tegurlah baby Sofea. Tiba-tiba baby Sofea jegil mata kat aku. Terkejut bapak dan lalu terpetik kamera dan terambil gambar baby Sofea. Baby Sofea yang nengok aku terkejut lalu ketawa terbahak-bahak dan tergolek-golek. Rupanya saja dia nak sergah Atuk Su dia ni. Hmmmm...... Sofea, Sofea...



Gambar 3:
He he he... Ini adalah gambar kamera trick. Mesti korang ingat make-up artist tengah nak touch-up muka pengantin perempuan kan? Sebenarnya tidak. Ia sebenarnya adalah gambar seorang pelukis handalan sedang melukis gambar pengantin perempuan di atas sekeping kanvas. Mesti korang tanya, mana kanvasnya? Kanvas dia memanglah tak boleh nampak pasal dia dah lukis sebegitu realistik sampai mata kita yang normal ni pun tak boleh nak detect sempadan petak kanvas tu. Inilah lukisan yang paling dahsyat yang pernah aku nengok, yang mengalahkan lukisan Leonardo da Vinci - Monalisa.


Gambar 4:
Dari tadi aku nengok Nana dan Syakira pose sana sini sepanjang malam. Kejap dekat bunga. Kejap dekat tiang. Kejap dekat pelamin. Kejap dekat kereta. Malah dekat tepi tong sampah pun ada. Tapi bila aku amat-amati, takda pulak orang yang mengambil gambar mereka. Atas sebab kesian, maka aku pun panggil mereka dan volunteer nak ambilkan gambar mereka. Lalu Nana dan Syakira pun pose-lah untuk kamera aku. Lepas aku bagi aje dia orang preview gambar ni, terus Nana kata, "Eh, macam badutlah!" Ini bukan aku kata, ini Nana yang kata sendiri. Aku tukang tulis aje. He he he.... Sori Nana (Kalau ada wedding, ada je benda nak kenakan Nana. Maklumlah, orang glamour!)

No comments:

Post a Comment