m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, March 11, 2011

Hari bodoh main tenis

Hujung minggu yang ditunggu-tunggu dah pun tiba. Pagi tadi aku datang awal ke court tenis Titiwangsa. Kat court dah ada Bob, Samsuri dan abang Aziz. Setelah buat stretching, kami pun buatlah warm-up pukul-pukul bola. Aku nengok Bob dengan Sam pukul bola sangat hebat. Lepas tu giliran aku pulak ambil bola beberapa bijik dan pukul-pukul dengan abang Aziz. Alamak! Daripada gaya pukulan yang asyik sangkut kat net dan keluar gelanggang tu aku dah tau, ini mesti hari bodoh aku main tenis.

Lepas tu kami pun mainlah tenis. Aku partner dengan Bob. Memang benar jangkaan aku. Segala pukulan memang menjurus ke arah luar gelanggang atau sangkut kat net. Bob yang pada asalnya bermain baik terikut-ikut rentak aku dan main huru-hara jugak. Akhirnya kami kalah mudah kepada gandingan Sam & abang Aziz.

Second set aku partner dengan Bob lagi. Lawan kami kali ni adalah gandingan Sam dan abang Halim (pendatang baru). Permainan tenisku masih belum pandai lagi nampaknya. Sekali lagi kami kalah teruk. Kesian Bob. Aku cakap dengan Bob suruh tukar partnerlah biar boleh menang. Kali ni Bob partner dengan abang Aziz dan aku partner dengan Foong pulak. Malang buat Bob berterusan. Kali ni aku menang pasal baru dapat semangat baru. Bob terpaksa pergi pasal ada hal. Walaupun hari ni bukan hari bodoh bagi Bob, tapi hari ni nampak gayanya hari malang buat Bob.

No comments:

Post a Comment