m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, March 25, 2011

Ardy+Zila: Persiapan last minute

Tanggal 25 Mac 2011 adalah tarikh keramat buat Ardy dan Zila. Bukan sebab mereka nak pergi shopping kat Keramat, KL tapi sebab tarikh tulah Ardy akan bergelar suami dan Zila bergelar isteri. Tapi sebelum upacara yang bersejarah tu berlangsung, mestilah buat persediaan yang mencukupi sementara menanti keluarga pihak lelaki, Ardy bertandang.

Zila, anak kedua Kak Long wife aku merangkap pengantin perempuan mestilah sedang menyiapkan diri sendiri agar kelihatan hebat untuk bakal suaminya, Ardy. Saudara-mara yang lain turut berhempas pulas bergotong royong membuat apa-apa yang patut agar majlis kelihatan lebih sempurna.

Aku sekeluarga datang sebelum tengahari untuk menolong. Jadual pernikahan bermula jam 3 petang. Seperti yang selalu orang cakap, makin last minute makin mencurah-curahlah idea datang untuk mewarnai acara hebat ini. Sesampai di rumah Kak Long aku nengok Kak Uda, Kak Esah dan Kak Piah masing-masing tengah mencari idea untuk menghias bunga-bungaan dan buah-buahan bagi dibuat hantaran. Tapi idea yang hebat masih tak datang-datang. Lama mereka termenung memikirkannya. Tinggal lagi 5 minit barulah ada idea hebat tiba. Masa tulah masing-masing dengan cepat menyudahkan hiasan barang hantaran. Malah Kois yang telah ditugaskan untuk mem-vacuum carpet kat ruang tamu  juga pada mulanya takda ilham macam mana nak vacuum dengan cara yang berkesan. Semua berlaku dalam 5 minit terakhir. Ngam-ngam semua kerja yang perlu dibuat beres pada saat terakhir - 3 petang, sebelum rombongan pihak Ardy tiba.



No comments:

Post a Comment