m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, March 29, 2011

Ardy+Zila: Tarian al-Arabia

Kemuncak kepada malam berinai bagi majlis persandingan Ardy & Zila adalah tarian gelek ala al-Arabia. Time ni geng-geng anak mudalah yang banyak join. Tapi mak-mak saudara pun ada jugak menumpang. Sebenarnya bila aku perhatikan, ianya bukanlah tarian gelek sangat, tapi lebih kepada tarian pusing badan sampai pitam. Dan bila sepupu-sepapat join, mulalah masing-masing buat tarian kereta api. Macam tarian arwah Mahmud June kena kejar bini dalam cerita Do Re Mi pun ada jugak.

Sambil berjoget tu ada pulak yang buat bunyi "Luluuluuluuluululululu..." Kan biasa orang Arab kalau meraikan sesuatu akan buat bunyi macam tu, especially yang perempuan. Tiba-tiba anak perempuan aku, Wanie tanya kat aku, "Kenapa orang buat bunyi Red Indian?" Terkedu aku tak terjawab. Betul jugak. Macam Red Indian pun ada jugak. Apa-apa pun aku nengok hadirin-hadirat terhibur. Besok pagi pasti hari yang memenatkan untuk semua.


No comments:

Post a Comment