m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, September 23, 2011

Menyambut hari tua tahun ke-46

Semalam umur aku meningkat lagi setahun. Semakin mencecah setengah abad usia aku. Pokcik dah tuo. Sehari sebelum semalam, anak bongsu aku, Amier kata dia nak buat surprise untuk aku. Nak tutup lampu bilik, nanti bila aku masuk bilik, dia tiga beradik akan jerit "SURPRISE!" Dalam hati aku, dah tak surprise-lah kalau dah diberi tahu dulu. 

Jadi pada hari semalam, sewaktu aku parking kereta kat luar rumah, aku nampak Amier kelam kabut lari masuk bilik. Dia nak beri tau abang kakak dia yang aku dah balik. Bila masuk rumah, wife aku kata, "Jomlah pergi bilik sekarang. Budak-budak dah tunggu tu". Kami pun masuk. Dan seperti dijangka, anak-anak aku menjerit, "Surprise!" Tapi Amier tak puas hati. Ada benda yang tak kena. So, dia suruh buat sekali lagi. Dan kami pun keluar bilik dan kemudian masuk balik ke dalam bilik. Dan sekali lagi terdengar jeritan, "Surprise!"

"Surprise!" Tulisan Happy Birthday tu idea Syahmie.

Nota tulisan Amier.
Amier dan Syahmie bagi card birthday buatan sendiri. Wanie pulak bagi robot kertas buatan sendiri sebagai hadiah. Simple but meaningful presents. Lepas solat isyak, kami buat potong kek sikit. Mak aku buat kek cokelat yang baru dipelajarinya di buku resipi. Lepas nyanyi lagu hari jadi, tiup lilin (anak-anak aku yang tiup), potong kek, makan kek dan bergambar, majlis pun bersurailah. Itulah dia sambutan ringkas hari menua aku yang ke-46.

Kad dari Syahmie.

Robot dari Wanie.

Kad dari Amier.

Kek hari jadi.

Upacara potong kek.

Upacara bergambar.

Famili aku yang sangat aku sayangi.

No comments:

Post a Comment