m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, September 3, 2011

3 Syawal 2011: Beraya versi patriotik

Dalam banyak-banyak rumah yang kami beraya, inilah rumah yang paling patriotik yang kami pernah pergi. Banyak betul bendera Malaysia yang dikibarkan di halaman rumah. Bila aku nengok bendera tu aku pun terus naik semangat patriotik dan terus menyanyikan lagu Negaraku. Tak cukup dengan tu, aku nyanyikan pulak lagu Jalur Gemilang, dan lagu Keranamu, dan lagu Inilah Barisan Kita, dan lagu Satu Malaysia versi Faizal Tahir dan versi Lim Kok Wing. Kemudian disusuli pulak dengan lagu Maha Karya  Cinta, lagu Dan Sebenarnya, dan lagu Enjit-enjit Semut, dan macam-macam lagi lagu. Macam konsertlah pulakkan, sampaikan ada orang kampung yuang beratur panjang nak beli tiket konsert sulung aku yang terjadi secara tak sengaja ni. Selamat Hari Raya dan Selamat Hari Kemerdekaan.

Syahmie dan Jalur Gemilang.

Aku dan Jalur Gemilang.

Wanie dan Jalur Gemilang

No comments:

Post a Comment