m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, September 21, 2011

19 Syawal: Beraya di rumah Azleen

Rumah ketiga yang kami beraya hari Sabtu lepas ialah rumah Azleen & Hanif kat Cheras. Besar khemah dipasang kat luar rumah. Wife aku duduk bersembang dengan Azleen. Aku dan anak-anak menyerang hendap makanan dan duduk di satu corner yang tak ramai orang. Mula-mula sekali aku terdengar bunyi kambing mengembek. Mataku melilau mencari dari mana arah bunyi kambing itu datang. Kupandang kiri, kupandang kanan, kambing tiadaaaaa..... Tiba-tiba aku ternampak seekor kambing sedang digolek-golek kat porch kereta. Aku pun menerpa dan mengganyang kambing tersebut dengan rakusnya.

Anak-anak aku memang suka makan. Hari-hari anak-anak aku makan.

Suasana riang di hari raya.
Selain tu ada jugak char kuetiau panas - order dulu baru bikin. Ada western food. Dan my favourite, teh tarik. Kami tak lama kat rumah Azleen pasal ada tiga buah rumah lagi nak pergi. Semua jauh-jauh. Masa kami nak balik tu aku ternampak blogger paling top kat Malaysia, Red Mummy datang rumah Azleen. Red Mummy dengan Azleen memang kawan rapat dah lama. Wife aku bergambar dengan Azleen dan kami pun mintak diri untuk ke Setiawangsa pulak.

Bersama Azleen. Kat belakang pakai baju merah ialah Red Mummy - toppest blogger in Malaya.

No comments:

Post a Comment