m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, September 21, 2011

19 Syawal: Beraya di rumah adik

Rumah kelima yang kami beraya pada hari Sabtu lepas ialah rumah adik aku kat Damansara. Tetamu adik aku banyak yang datang agak lewat pasal mungkin jam. Dan kami sendiri tiba dekat nak masuk waktu maghrib. Kebetulan tak lama lepas kami datang, sampai pulak Anding, Dino, Rizal and friends beraya kat situ. Makin meriahlah jadinya.

Kali ni adik aku tak ada sesiapa nak tolong dia sangat. Jadi dia panggil caterer aje hidang nasi beriyani. Tapi dia punya nasi punyalah sedap. Makan cenggitu aje pun dah sedap. Tak payah letak kuah dan lauk. Tak taulah dia order kat mana. Pokok pangkalnya memang sedap. Sempat jugak adik aku buat soto bagi kengkawan yang memang dah terliur nak makan soto setiap kali berkunjung ke rumah adik aku. Lepas solat maghrib, kami pun bersiap-siaplah untuk pergi ke satu lagi rumah di USJ. Masa ni perut memang dah betul-betul kenyang. Kena bagi goncang sikit biar dia turun ke bawah. Thanks, sis.

Anding, Dino dan seorang lagi teman.

Ibuku dengan anak saudaraku.

Ayah dan kakkakku.

Masa ni semua orang dah kenyang. Tengah beramah mesra sesama sendiri.

Bergambar dengan Anding AF.

No comments:

Post a Comment