m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, September 3, 2011

3 Syawal 2011: Fotografi kreatif di laman

Aku anak-beranak dan anak-anak buahku banyak meluangkan masa di laman rumah bibik. Ayah, ibu dan kakakku kubiarkan terus bersembang dengan bibik dan pamanku. Banyak ruang fotogenik untuk dirakamkan. Aku dan isteriku seolah-olah berlumba-lumba untuk mengambil gambar yang paling kreatif menggunakan kamera auto fokus. Aku pakai kamera Nikon Coolpix, wife aku pakai I-Phone. Kami tak bolehlah buat shot sehebat XLR, tapi pakai auto fokus pun jadilah.

Syahmie dan buaian usang.

Amier, Syahmie, Yana dan Wanie di buaian usang.

Farid di balik dahan.

Adikku dan pokok hijau.

Yana dan Wanie merenung jauh ke hadapan.

Wanie dan parit kecil.

Menyapu laman.

Mengintai di balik terowong.

Menjolok buah cempedak di luar pagar. (Ini memang pokok buah cempedak di luar pagar).

Pokok bunga kantan yang ketandusan bunga.

Bersantai di buaian.

Yana dan gerbang kayu.

Amier dan kereta sorong.

Aku dan kayu-kayan.

Wanie masih di buaian.

Merenung lampu minyak.

Lampu minyak dan isteriku.

No comments:

Post a Comment