m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, August 30, 2011

Syawal hari pertama 2011

Aturcara 1 Syawal memang selalu macam ni: solat sunat Aidilfitri, sarapan pagi, bersiap-siap, bersalam-salaman, bermaaf-maafan, bergambar keluarga, baru keluar beraya di Kampung Baru dan beraya dengan mentuaku di rumah ipar-iparku. 

Acara peluk cium dan bagi duit raya memang dilakukan time ni jugak. Sebab tu jarang-jarang kami menerima tetamu time ni. Tapi kekadang ada jugak tetamu awal pagi yang datang. Terpaksalah kami sambut dengan wajah tersenyum dan melayan baik tetamu yang datang. Tapi sekarang kami dah pasang teropong teleskop jarak jauh. Kalau nampak gaya macam ada orang nak datang pagi-pagi  1 Syawal, aku akan berteriak "Ada orang nak datang! Rapatkan pagar! Labuhkan langsir! Sunyikan suara!" Nanti kalau ada orang datang bagi salam, aku akan jawab, "Tuan rumah tak da!" (Itu imaginasi aku je lah!) Acara salam dan maaf ni kekadang boleh berlangsung sampai berjam-jam lamanya, pasal banyak kali take untuk rakaman siaran tertunda.

Ayah dan ibuku.

Ayah dan kakakku.

Aku dan ayah.

Ibu dan kakakku.

Ibu dan isteriku.

Ibu dan adikku.

Ibu dan anak saudaraku.

Aku dan ibu.

Adik dan isteriku.

Amier dan ibuku.

Amier dan adikku.

Aku dan anak saudaraku.

Wanie dan kakakku.

Ibu, adik dan ayahku.

Aku dan isteri tersayang.

Aku dan Syahmie.

Aku dan Wanie.

Amier dan mama.

Family photo.

Famili ku.

No comments:

Post a Comment