m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, August 18, 2011

Melenggokkan bola ping pong

Sabtu lalu main ping pong lagi. Tapi tak ada sesiapa yang boleh aku paksa untuk ikut aku ke gelanggang pagi tu. Syahmie ada kelas. Ali pun ada kelas. Hidayat duduk jauh. Faiisal kerja syif pagi dan petang. Aku drive kereta sorang-sorang menuju Tasik Titiwangsa.

Sampai agak awal. Lalu aku layan dengar CD ceramah ugama dalam kereta. Pukul 8 lebih baru aku keluar kereta. Kebetulan Syahwal pun sampai bersama anak dan isterinya. Perfect timing! Sementara menanti yang lain datang, aku warm-up dulu dengan Syahwal. Bila dah cukup panas badan, aku jumpa doktor mintak ubat. Maksud aku bila dah panas badan kami pun mulalah berentap. Misi membalas dendam yang terperam setahun lamanya bermula. Perlawanan berlangsung sangat sengit. Siapa yang ada sakit jantung memang tak digalakkan menengok aksi pertembungan kami. Akhirnya aku berjaya menumpaskan Syahwal 2-1. Aku happy bukan kepalang. Niat di hati nak belanja kawan-kawan minum teh tarik dan makan roti canai. Tapi apakan daya - bulan puasa.

Masa tu abang Zahid pun dah sampai. Bagi abang Zahid lawan Syahwal dulu. Syahwal menang. Abang Zahid masih belum dapat sentuhan lagi agaknya. Lepas tu giliran aku pulak berentap dengan abang Zahid. Abang Zahid ada teknik servis baru yang agak mengelirukan. Tapi smash lintang yang menjadi senjata penting abang Zahid tak pulak muncul. Kesempatan ini aku gunakan untuk membagi top spin dan under spin serta smash jarak dekat yang padu. Aku menang 2-0. Abang Zahid memang tak main macam biasa. Sebab tu aku boleh menang.

Bob pun datang jugak. Tapi aku tak berkesempatan nak lawan Bob pasal dia datang pun terlalu lambat. Tapi Bob memang terhandal. Syahwal pun kalah selamba di tangan Bob. Aku sempat lawan Syahwal satu round lagi. Yang ini jauh lebih sengit dari yang tadi. Seorang pakcik yang kebetulan tertoleh ke arah kami terus tersungkur sakit jantung. Perlawanan kali ni aku pulak yang kalah 1-2. Dan minggu depan kalau Syahwal datang lagi, akan aku buat perhitungan sekali lagi.

Dari kiri: Abang Zahid, aku, Syahwal dan Bob.

Aku, abang Zahid dan Bob pegang bat ping pong gaya "pen hold" Syahwal pegang style "hand shake".

No comments:

Post a Comment