m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, August 18, 2011

Jusco yang hilang

Sabtu lepas kami ke Jaya Jusco Keramat. Kami sebenarnya sangat letih tengahari tu. Aku letih sebab paginya main ping pong macam orang tak puasa. Wife aku, Wanie, semuanya letih pasal terpaksa redah tengah panas nak keluar rumah. Yang nampak tak letih cuma Amier sorang je. Itu pun pasal dia tak posa. Kami ke Jusco nak cari baju raya untuk anak-anak. Memanglah tak larat dan rasa malas dan lemah nak ke kedai. Tapi kalau tak keluar sekarang, nak keluar masa bila lagi?

Aku buatlah muka ceria, bagi perangsang kat Wanie yang sepanjang waktu monyok aje kat kedai baju. Amier pulak lari ke hulu ke hilir pasal seronok berada kat ruang yang luas. Settle soal baju Syahmie (walaupun dia tak ikut sekali), baju Wanie dan baju Amier.

Untuk ambil hati budak-budak, wife aku bawaklah mereka main kat game arcade. Memang Amier dan Wanie happy naik kereta mainan. Lepas tu kami ke tempat game tembak-tembak pulak. Masing-masing nak cuba menembak orang jahat dalam screen tu. Tiba-tiba wife aku terperasan Amier dah hilang dari pandangan. Panic kejap semua orang. Kelam kabut kami mencari Amier. Orang dah lah ramai bukan kepalang. "Kau, kau, kau, cari kat sana. Kau, kau cari sebelah situ. Yang lain ikut aku", aku memberikan arahan kepada orang-orang kampung. Akhirnya kami jumpa Amier tengah duduk selambanya dalam satu kereta mainan sambil pegang steering. Kami marah Amier pasal menghilang tanpa memberi tahu kami. Berkali-kali Amier aku cubit pasal marah. Tapi sebenarnya bukan Amier yang aku marahkan sangat. Aku marahkan diri sendiri kerana cuai menjaga anak. Syukur, semua berakhir selamat. Kengkawan dan sedara-mara semua, ingatlah diri bila bawa anak kat kawasan orang ramai.

Memilih baju raya. Wanie dari tadi mood kacau. Mukanya terkadang monyok, terkadang bengis.

Amier cukup suka berlari-lari di celah-celah pakaian tergantung.

Lepas main kat kereta mainan ni barulah muka Wanie lebih ceria.

Amier tengah buat drift.

No comments:

Post a Comment