m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, August 3, 2011

Renangan Sempurna

Sewaktu aku, Prof Datuk Mushrifah dan Yuhanis sedang bersoal jawab dengan pembesar-pembesar Majlis Daerah Pekan serta pegawai-pegawai teknikal yang lain di dewan sidang, anak-anak aku, Wanie dan Amier ditemani isteriku sedang berenang-renang dan bermain air di kolam renang di Sempurna Resort Kuantan.

Kami ke Pahang tak bercadang langsung untuk bersuka-ria atau bercuti-cuti Malaysia. Aku ke Pahang atas urusan kerja dan yang lain sekadar menemani aku agar aku tidak kebosanan. Tetapi sejak subuh lagi Amier telah bangun tidur dan begitu teruja apabila menjenguk jendela dan ternampak sehamparan kolam renang yang berwarna-warni. Berkali-kali Amier menyatakan hasratnya untuk pergi berenang. Sedangkan pakaian renangnya tidak kami bawa. Oleh kerana desakan dan kesungguhan Amier merayu agar dia dibenarkan untuk bermain air di kolam, maka isteriku telah membelikan pakaian renang yang baru yang kebetulan dijual di resort tempat kami menginap.

Sudah pastilah Amier sangat gembira. Kakaknya, Wanie juga turut gembira kerana boleh sama-sama bermain air dengan adiknya. Swimming pool di sini sangat berbeza dari kebanyakan yang pernah kami lihat sebelum ini. Saiznya besar. Ada pancutan air di sini sana yang hanya akan beroperasi apabila ada orang yang mandi di dalamnya. Kelainan ini sangat mengujakan. Setidak-tidaknya adalah sesuatu aktiviti yang boleh anak-anak aku lakukan sementara ayahnya tiada di resort. Bila aku pulang dari Pekan, memang jelas kelihatan betapa puasnya anak-anak aku bersantai dan beriadah di kolam yang sangat cetek airnya itu. Aku tumpang gembira melihatkan semua orang gembira.














No comments:

Post a Comment