m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, August 6, 2011

Ping pong Ramadhan - 2011

Ramadhan menjelma macam biasa. Bulan semua umat Islam wajar membanyakkan amalan. Peluang keemasan ini cuma hadir setahun sekali aje. Aku pun tak pasti amalan aku makin banyak atau makin kurang. Baki lagi 3 minggu ni kena tingkatkanlah amalan kebaikan dan ibadah.

Kali ni aku nak kisahkan sikit pasal permainan ping pong yang memang telah menjadi kegiatan tahunanku apabila ramadhan menjelang. Tahun lepas kami main ping pong dan badminton. Tahun ni kami main ping pong aje. Pagi tadi dari jam 8 sampai 10 aku ke Tasik Titiwangsa dengan Hidayat. Hidayat semacam aku paksa untuk teman aku pasal aku khuatir takda orang lain yang datang join. Memang betul pada jam 8 pagi tu cuma aku dan Hidayat aje. Kami main stroke dan kemudian main game. Aku ajar Hidayat pukul top spin dan Hidayat cepat menangkap dan permainannya jauh lebih baik dari dulu. 

Dekat pukul 9 pagi barulah Bob datang. Aku berentap dengan Bob untuk pertama kalinya. Bob terlalu hebat bagi aku. Satu set pun dia tak bagi aku menang. Serve-nya aje dah cukup mengelirukan. Backhand dan tophand-nya juga sama hidup. Ke hulu ke hilir aku lari macam main badminton, sedangkan Bob cuma relaks aje. Lepas tu ada dua orang kawan Bob datang secara tak sengaja - abang Rahman (bekas polis) dan Zaini. Dua-dua handal giler. Especially abang Rahman. Terkucil aku mengejar bola satu dewan. Tak pernah aku main ping pong kena lari marathon macam ni. Memang agak penat.

Jam 10 lebih kami balik selepas aku bersembang-sembang dengan Bob. Balik terus melepek. Aku betul-betul flat sampai ke asar. Dulu tak macam ni. Inilah bahana main ping pong dengan orang yang terer sangat macam Bob dan abang Rahman. Ada ilmu-ilmu ping pong yang boleh aku belajar dari mereka untuk meningkatkan mutu permainan aku pada masa hadapan.

Aku dan Hidayat gembira lepas kalah berset-set.

Dua orang taiko ping pong - abang Rahman dan Bob. Bob jugak adalah kawan tenis aku.

No comments:

Post a Comment