m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, August 28, 2011

Satu round lagi sebelum Syawal

Sabtu semalam aku berkesempatan ajak anak sulung aku Syahmie dan anak saudaraku Farid main ping pong kat Titiwangsa. Yang lain tak dapat hadir. Tak cukup sorang, tak dapatlah main double. Syahmie dan Farid jarang-jarang main ping pong maka banyak lagilah yang nak kena belajar. Aku ajarlah sikit-sikit teknik nak men-smash dan control bola.

Kemuncaknya bila aku suruh Syahmie lawan Farid. Aku jangka Syahmie boleh bagi tentangan hebat kat Farid, tapi nampak gayanya Farid dengan agak mudah mengalahkan Syahmie. Permainan semalam tak begitu memenatkan pasal aku tak jumpa kawan sparing aku seperti Syahwal, Bob atau abang Zahid. Tapi eloklah sebagai sessi terakhir untuk Ramadan tahun ni bagi cool down sikit. Jumpa kembali di gelanggang ping pong Titiwangsa tahun depan.

Farid dan Syahmie bersiap siaga.

Tok gurunya pegang taknik 'pen hold', anak-anak muridnya pun ikut pakai teknik 'pen hold'.

No comments:

Post a Comment