m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, August 12, 2011

Kalumpang Family Day: Penutup acara

Penutup acara family day di Kalumpang bulan lalu adalah sessi pemberian hadiah dan cenderahati  kepada ahli keluarga dan kepada pemenang sukaneka. Setiap keluarga dihadiahkan sehelai kain pelekat dan sehelai kain sarung. Kain pelekat dan sarung itu telah dibeli oleh kekanda iparku sebelum sempat membuat ukuran badan kepada calon-calon yang bakal memakainya. Mungkin ada yang longgar, mungkin jugak ada yang ketat. Kena adjust perut masing-masinglah nampak gayanya. 

"Tapi kain pelekat dan kain sarung bukan free size ke?!"

Siapa cakap tu? Ya tak ya jugak kan. Maka nampak gayanya tak payahlah nak adjust perut, cuma kena adjust gulung dan selit je. Sebelum pemberian hadiah, kami makan malam dulu kat tepi swimming pool yang dah dikeringkan airnya untuk dimasukkan air yang baru dari sungai. Acara pemberian hadiah memang dilakukan di dalam cahaya yang suram. Tapi wajah penerima hadiah tak suram, malah memancar-mancar yang turut menerangkan kesuraman malam itu.

Ayahanda Atan yang pertama mendapat hadiah.

Pak Long dan Mak Long.

Mak Uda.

Pak Andak.

Mak Anjang.

Akid mewakili Pak Tam.

Faiisal mewakili Mama Sofi.

Syakira mewakili Mak Teh.

Kameelia mewakili Pakcik Karim.

Pak Nyah dan Mak Nyah mewakili diri sendiri.

Pak Usu (aku) dan Mak Usu.

Ardy dan Zila.

Syahmie dapat hadiah kategori kanak-kanak.

Wanie pun sama.

Amier juga sama.
Esok harinya lepas makan tengahari, kami anak beranak bersiap untuk balik ke Kuala Lumpur. Sempat kami singgah gerai buah tepi jalan beli durian kampung dan manggis kampung. Harga agak mahal, tapi kami beli jugak pasal nak bawak buah tangan ke rumah. 

Malamnya ketiga-tiga anak aku demam, especially Amier pasal terlalu lama berendam dalam air. Pergi hospital mintak ubat dari doktor. Esok harinya demam semakin kebah dan boleh pergi ke sekolah semula pada lusa harinya. Suatu percutian yang hebat bagi kami.

"Mesti pahit ubat ni."

"Macam mana nak start makan ubat ni?"

"Kan dah kata, memang pahit!"

No comments:

Post a Comment