m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, August 8, 2011

Melawat Abou di Hospital Serdang

Pagi tadi dapat berita, salah sorang staff aku baru lepas operation perut pasal kena appendix. Bahasa doktor kalau tak silap aku diorang panggil appendicitis. Nama staff aku tu Abou. Mula-mula dia pergi check kat klinik. Macam biasalah, doktor klinik cakap perut sakit pasal banyak asid. Bila check kat Hospital Serdang baru dapat tau ada apendiks. Apa lagi, doktor pun tanpa berlengah terus nak capai gunting nak potong perut staff aku tu. Tapi setelah ditenangkan oleh jururawat-jururawat yang comel, barulah doktor tu bagi appoinment operate tengah malam hari Ahad tadi dan keluar dari operation theatre jam 3 pagi tadi.

Kami satu ofis melawat Abou siang tadi. Inilah first time aku ke Hospital Serdang. Tengok dari luar punyalah banyak kereta di-parking sampai kat tepi jalan. Aku imagine mesti ramai betul orang yang sakit untuk diziarahi. Mungkin ada pesakit yang terpaksa baring kat lantai hospital pasal terlalu ramai. Tapi bila masuk dalam, lain pulak keadaannya. Agak tenang dan tak begitu sesak. Kami terpaksa melalui ruang kantin pasal lobi utama tengah kena renovation. Masa lalu kantin tu kira tergugat jugaklah iman pasal sebegitu banyak makanan dengan bauan yang semerbak yang menusuk ke hidung dan terus ke kalbu.

Abou kelihatan masih lemah, tapi boleh bergerak sikit-sikit dan boleh menguntum senyum dan bercerita pasal kerja ofis. Dia ditemani ibunya, dan adakalanya ditemani abangnya. Semoga Abou cepat sembuh dari pembedahan. Kami kat ofis memang memerlukan Abou kembali sihat dan bekerja semula, pasal Abou memang seorang pekerja yang berdedikasi dan rajin. Okay, selamat sihat sejahtera, Abou.

Ooooohhh... ini dia Hospital Serdang.

Kat padang pun penuh kereta, belum lagi tunjuk kat parking lot, kat tengah jalan, kat dalam wad. Memang banyak betul kereta.

Abou gembira diziarahi kawan-kawan sepejabat.

Aku memberi perangsang dengan menunjukkan tanda "good".

No comments:

Post a Comment