m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, August 28, 2011

Ayam golek bergolek-golek

Sabtu lalu kami berbuka di Gombak, rumah kakak ipar aku. Ayah dan mak mentuaku jugak ada kat situ. Untuk buka aku beli ayam golek. Namanya ayam Masywi. First time aku dengar nama ayam tu. Mula-mula aku ronda tepi-tepi jalan pasal aku tak sure lokasi kedainya kat mana. Bila ditanya rupanya dia jual ayam kat rumah aje, dan lokasinya pun tak jauh dari rumah kakak ipar aku. Jalan kaki pun boleh sampai.

Sesampai di sana aku nengok orang beratur panjang. Mesti ayam ni sedap, pasla tu orang sanggup beratur. Ada tiga buah oven yang besar untuk membakar ayam ini. Memang hebat. Perniagaan ni mesti dah lama dan dah semakin maju. Aku beli beberapa ekor untuk juadah berbuka puasa. Bila azan berkumandang aku capai ayam tu. Dan rasanya memang hebat. Cubalah try beli ayam ni kat kawasan Greenwood. Tapi masa makan kena panas-panas, barulah kaw!

Beratur panjang untuk membeli ayam.

Oven bakar ayam. Sekali bakar 35-40 ekor.

No comments:

Post a Comment