m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, November 11, 2011

Rokok robotik elektronik

Pagi tadi aku ternampak kat meja Abu ada satu rokok yang pelik. Nampak macam pen pun ada. Macam chopstick pun ada. Macam pensel pun ada. Tapi itulah sebenarnya rokok elektronik. Harganya dalam lingkungan RM200. Kata sesetengah perokok, mereka bukannya ketagih dengan nakotin dalam rokok tu sangat, tapi ketagih nak pegang rokok dan nak keluarkan asap dari mulut. Itu aje. Jadi terciptalah alat ini bagi mereka yang bercadang nak berhenti merokok.

Kotak rokok yang cantik dan diperbuat dari plastic tebal.
Rokok ni pakai bateri kecil aje. Tapi kalau nak bagi kaw sikit, boleh try jugak pakai bateri kereta! Kalau tak pun terus cucuk wayar kat dalam soket 240V kat rumah tu. Guarantee terbakar dan kaw baek punya! Dalam rokok tu dia macam ada cecair yang ada perasa. Dengar cerita ada perasa strawberi, vanila, cokelat, durian, temboyak, belacan dan tak ketinggalan perasa budu. Tapi yang paling laris di pasaran ialah perasa tempe. "Tapi sorry-lah kawan, I tak makan tempe!"

Batang rokok yang panjang.
Aku suruh Abu demo sikit. So, dia pun demolah. Masa sedut tu, ada lampu biru menyala. Macam api. Lepas tu keluarlah wap dari mulut Abu. Bukan asap yang keluar. Tapi wap. Tapi kalau cecair tu diganti dengan minyak tanah, yang keluar nanti ialah api! Macam naga Tasik Chinilah pulak, kan. Semoga kawan aku tu akan berjaya berhenti merokok satu hari nanti.

Hembusan kabus yang penuh syahdu.

No comments:

Post a Comment