m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, November 21, 2011

221111-15 kod nombor bermakna

221111-15 adalah satu kod rahsia yang cuma orang-rang tertentu aje yang faham. Tapi aku rasa aku bolehlah nak share dengan korang yang mungkin nak tau jugak apa kisahnya yang terselindung tu. Hari ini, 22 November 2011 adalah hari ulangtahun perkahwinan aku dengan isteri aku yang ke-15. Itulah makna kod nombor tu. Sebab tulah ramai orang nak bernikah pada tarikh yang pelik-pelik seperti 10 Oktober 2010, dan lebih tinggi lagi permintaan untuk nikah pada 11 November 2011. Jadi kod rahsia pasangan-pasangan yang bernikah pada tarikh-tarikh tersebut ialah 101010 dan 111111. Itu aje sebenarnya. Biar senang ingat.

Dah 15 tahun kami berkahwin dan dikurniakan 3 orang anak-Syahmie, Wanie dan Amier. Walaupun kami mula berkenalan ketika sama-sama terlibat dengan produksi teater, tapi sekarang ni dah jarang sangat nonton teater. In fact, dah bertahun-tahun tak tengok persembahan teater. Istana Budaya pun kami tak pernah jejak kaki lagi. Tak kisahlah itu semua. Semoga aku dapat mengemudi keluarga ini sebagaimana yang telah ditunjuk ajar oleh Rasulullah s.a.w. Untuk isteri aku: "I love you so much".

Saat-saat baru menjadi suami isteri.

2 comments:

  1. Selamat Hari Ulangtahun untuk Adi & Sarah.. semoga diberkati Allah selalu.. :)

    ReplyDelete