m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, November 28, 2011

Kembali berlatih menghayun raket

Pada hari Sabtu lalu, atas persetujuan aku dan wife aku, kami hantar anak-anak kami untuk sambung buat training main tenis yang telah lama ditinggalkan sejak kira-kira 3 tahun dulu. Wanie dan Syahmie pernah belajar main tenis dari seorang instructor yang hebat, Mr Gan kat Kompleks Sukan Bangsar. Fee yang dia kenakan pun boleh tahan jugak. Boleh kering poket dibuatnya. Tapi dia punya method of training memang bagus (bagi pendapat aku lah). Cuma agak strict sikit dan kalau sesiapa yang tak betul-betul minat memang akan cepat merasa boring dan give-up.

Buat regangan. Amier pun ikut sekali.
Kali ni aku hantar training dengan kawan baik aku, abang Hj Nordin. Geng tenis aku jugak. Memang dia bukan certified tennis coach, tapi dia dah biasa jugaklah ngajar bebudak main tenis kat sekolah-sekolah. Caranya memang agak berbeza. Tapi tak kisahlah tu. Yang penting yurannya jauh lebih murah dari yuran yang dikenakan oleh Mr Gan. Syahmie masih ingat lagi teknik memukul yang betul. Lagi pun aku memang ada ajar Syahmie masa aku main tenis sekali-sekala. Dan Wanie pulak kena start dari asal balik pasal banyak tennis tips dia dah lupa. Amier, melihat abang dan kakaknya berlatih, dia pun jadi seronok sama. Tapi dia cepat bosan. Mungkin pasal usianya yang terlalu muda, dan kat gelangang Jelatek yang kami pergi pun hari tu memang tersangat panas. Aku pun tak berapa nak tahan panas dia.

Masa buat regangan, Amier memang gembira.
Lepas training, sempat juga aku stroke dengan abang Hj Nordin untuk seketika. Tapi cepat pulaklah pancit. Bila dah lama tak bersukan, dan makan pulak menjadi-jadi banyaknya, memang mudah mengah dan sakit perut. Otot perut jadi lemah dan mudah loya. Aku nak anak-anak aku semua pandai main tenis. Nanti tak payahlah aku nak cari geng lain untuk teman aku main tenis. Main dengan keluarga sendiri lagi seronok.

Masa ni gelanggang tengah panas.

1 comment:

  1. bro Adi,

    macam ada kurang sorang...

    Oooo... Puan Sarah tak turun .. patut pun.. :)

    ReplyDelete