m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, February 19, 2011

Tennis @ Ttitwangsa: 19 February 2011

Pagi-pagi lagi aku dah bergegas ke Tasik Titiwangsa. Sesampai di sana aku tengok dah ada 5 orang kat court tenis. Tak dapatlah aku main awal. Kena tunggu set kedua baru boleh main. Hari ni aku tak dapat main quality game. Terlalu banyak kesilapan dilakukan. Nasib baik partner aku, abang Md Nor dapan main dengan konsisten. Kalau tak mesti dah kalah teruk. Bak kata Bob, ada hari main okay, tapi kalau datang hari bodoh, main mesti kelam kabut. Dan hari ini adalah hari bodoh aku gamaknya.


Hari ni aku nampak Bob bermain dengan sangat baik. Forehand top spin-nya sangat teratur dan sangat kurang membuat unforced error. Sementara Sham pulak yang memang hebat, hari ni telah memperlihatkan satu lagi skill yang boleh dibanggakan. Sham boleh buat pukulan kencang sambil berlari. Banyak kali aku terperangkap dengan pukulan seperti ini. Abang Hj Nordin jugak selalu berkata, lebih banyak practice lebih sempurnalah permainan itu. Kawan-kawan tenis aku banyak yang main 2-3 hari seminggu. Sebab tu permainan mereka berkembang cepat. Aku dapat main seminggu sekali pun dah kira okaylah tu. Banyak lagi urusan lain yang lebih penting untuk dibereskan.

No comments:

Post a Comment