m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, February 23, 2011

Bencana kuku

Gambar-gambar yang aku tunjukkan di sini agak mengerikan. Bagi mereka yang lemah semangat dan mempunyai sakit jantung dinasihatkan jangan nengok gambar-gambar ini. Takut mengigau pulak pada malam hari. He he he,,,

Kuku kaki aku yang duduk kat sebelah ibu jari kaki (kanan dan kiri) memang selalu mengalami perkara ini. Ia berlaku akibat bermain tenis. Mesti korang nak tau apa pulak kaitan main tenis dengan kuku kaki? Lalu aku pun menjawablah dengan selamba, masa main tenis kena kejar bola ke hulu ke hilir macam orang hilang arah. Dan bila dah dekat dengan bola kena brek dulu sebelum membuat pukulan. Kalau tak brek nanti pukulan tak dapat dibuat dengan sempurna. Selalunya bola akan sangkut kat net. Masa brek tulah kaki aku akan berlaga dengan bahagian depan kasut. Bila dah berlaga nanti akan terbentuk darah beku kat bawah kuku. Kuku jadi merah dan lama-lama jadi hitam. Bila cukup tempoh, ia akan tertanggal sendiri bila kuku baru terbentuk.

Walaupun rupanya agak mengerikan, tapi sebenarnya tak sakit langsung. Ia berlaku secara normal macam ular atau ketam salin kulit. Makna katanya, setiap bulan aku akan dapat kuku barulah. Bagi sesiapa yang nak rasa ada kuku baru, rajin-rajinlah main tenis.


1 comment:

  1. errgghh.. gambo paling ngeri penoh aku tengok.. geli geleman kepala lutut.

    ReplyDelete