m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, February 21, 2011

Tempat minum-minum dikenalpasti

Ingat lagi tak pada episod yang dulu pasal tempat minum air sihat? Siang tadi kami sempat pergi lagi pasal aku pun kebetulan cuti - ada hal nak dibereskan. Aku pergi dengan wife, ayah mentua, mak mentua & kakak ipar. Kali ni aku  pergi time orang makan tengahari. Waaahhh... santai sungguh aku nengok orang-orang yang minum-minum kat situ. Mereka berempat semuanya minum, dan lepas minum masing-masing bergilir-gilir melawat kamar kecik. Aku aje yang tak minum pasal perut aku tak semena-mena meragam. Kalau minum takut terkucil tak tentu arah jadinya.

Aku nengok kat luar kedai ada beberapa orang petugas mengempen orang yang lalu lalang untuk minum air khasiat yang disajikan. "Mari, mari minum air power! Tak payah panggil jin hijau nak mintak Super Power. Masuk ke kedai ini dan minum, anda terus jadi power!" Aku jugak sempat ternampak dua orang India berpelukan dengan seorang petugas Cina ketika keluar dari kedai tu. Teringat aku iklan 1 Malaysia kat tv bilamana seorang Singh, seorang Melayu dan seorang Cina berpelukan kat warung. Macam tulah lagaknya.


No comments:

Post a Comment