m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, February 25, 2011

Amier dan klinik air power

Semalam aku dapat MC dari doktor pasal demam menggigil (macam lagu Lefthanded tu). Siang tu aku buat jugak sikit-sikit kerja ofis kat rumah dan terpaksa berhenti bila hujan turun lebat dan kilat sabung-menyabung. Dulu sekali komputer aku pernah kena sambar petir sampai berapi! Bila petang wife aku call ajak minum air power kat Taman Tun Dr Ismail (tempat tuisyen kawan kami Bakar & Erin).

Kami pun ke TTDI dengan meredah jam yang sangat dahsyat. Dikhabarkan banyak kawasan kat KL dinaiki air sampatkan Smart Tunnel pun terpaksa ditutup bagi memberi laluan kepada air yang melimpah ruah. Akhirnya kami sampai jugak ke destinasi dekat nak maghrib. Amier ikut kami walapun dia tak minum air power. Amier cuma minum susu cokelat je yang menjadi kegemarannya.

Sesampai di situ kami terus minum macam biasa dan mengulangi ke tandas berkali-kali macam biasa.  Yang aku nak kisahkan kat sini adalah pasal Amier. Selalunya Amier akan menyampuk kalau orang lain bercakap-cakap dengan mamanya. Tak boleh siapa-siapa berinteraksi dengan mamanya. Mama cuma kena beri perhatian kat dia saja. Tapi semalam Amier lebih sporting dan beramah mesra dengan Bakar, Erin dan Aisyah (anak Bakar & Erin). Siap ketawa-ketawa, sengih-sengih dan sama-sama main I-Pad lagi. Sebelum balik Amier mendapat satu dukungan dari Bakar dan Erin pulak membekalkan setin air soya. Lepas ni lagilah Amier nak datang situ agaknya pasal layanan hebat yang diterimanya. 

Pagi tadi aku rasa lebih segar dan bertenaga dan demam pun dah kebah dan bersemangat datang ke ofis menyudahkan kerja-kerja yang tertangguh.


No comments:

Post a Comment