m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, February 28, 2011

Mesyuarat tergempar yang menggemparkan!

Petang Sabtu lalu kami kumpul kat rumah Ayah Atan. Kami datang lambat pasal nak tunggu kereta di-repair di workshop. Sampai di rumah ayah mentuaku, rupanya masih ada lagi yang tak sampai. Mungkin ada urusan lain yang tak dapat dielakkan. Oleh kerana tak cukup korum anak-beranak, maka mesyuarat tak dapat disempurnakan. Cuma sekadar sembang-sembang aje. Sebarang keputusan tak dapat diambil. 

Tapi bukan tu yang aku nak cerita sangat. Aku lebih tertarik dengan juadah yang dipersembahkan ke bawah duli tuanku pada malam tu. Aku nampak kepala udang galah sebesar lengan budak. Badannya mesti sebesar betis orang dewasa. Pergh! Rasanya mesti mengancam. Tapi sayang seribu kali sayang, masa kami datang isinya dah tak ada. Itulah udang galah Sungai Timun di Rembau. Tak cukup dengan tu. Ada pulak burung puyuh goreng panas-panas yang sungguh lazat dan berkhasiat. Dipenuhi dengan perisa asli dan kaya dengan zat-zat dan vitamin-vitamin A, B dan C. Dan sesetengah pakar berkata burung puyuh ini jugak mengandungi Vitamin X, Y dan Z, sesuai bagi pelajar-pelajar sekolah menengah untuk mempelajari subjek graf. Terdapat jugak makanan-makanan lain yang tak mampu aku sebutkan, pasal kalau disebut nanti semua orang akan terliur, dan air liur tu pulak akan terjatuh atas keyboard komputer dan boleh merosakkan komputer. Sekarang ni pun aku dah menyesal kerana tak makan burung puyuh tu banyak-banyak sikit. Pergh! Memang menusuk tekak!


No comments:

Post a Comment