m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, February 15, 2011

Juara F1 kerana air power!

Lepas main tenis, aku, wife dan anak dara aku Wanie pergi bersarapan kat TTDI. Apa lagi, sarapan air power-lah sebanyak 3 gelas. Kali ni aku minum dengan penuh selamba sekali. Wanie yang baru kali kedua minum masih tersekat-sekat nampaknya. Lepas minum, bayar, dan bersalaman, kami terus meninggalkan perkarangan tempat minuman itu.

Dalam kereta tiba-tiba Wanie keluh kesah, resah dan tak menentu duduknya. Rupa-rupanya perutnya dah mula menampung air yang banyak yang dah mula nak terburai. Oleh kerana tak berjumpa tandas berdekatan, aku pun terpaksalah menekan minyak sekuat mungkin. Kebetulan Alonso & Hamilton sedang memandu F1 kat lebuhraya DUKE dengan laju sekali. Aku pulak tanpa rasa segan silu telah memotong mereka dengan kelajuan mencecah 500 kmj sehingga gagal di kejar oleh kedua-dua jaguh F1 itu.

Sampai di rumah, anak aku Wanie terus meluru ke bilik air bagi melunaskan hajatnya. Dalam diam, rupanya aku pun hampir terkucil dan mujur sempat pulang ke rumah dengan selamat.


No comments:

Post a Comment