m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, February 17, 2011

Kawan dari Jerman (oops... Jawa)

Tengahari tadi aku bersolat Jumaat di Masjid KUIS (Kolej Universiti Islam Selangor). Itulah masjid yang paling dekat dengan tempat kerja aku kat Bandar Seri Putra. Kat situ ada satu tasik besar yang nampaknya macam berpotensi untuk memancing. Tapi pentadbiran KUIS melarang keras aktiviti memancing ataupun berenang kat tasik tu. Katanya dah ada kes pelajar lemas. 

Tapi sebenarnya bukan kisah KUIS, masjid atau tasiknya yang nak aku cerita kat sini. Lepas solat tadi tiba-tiba aku dikejutkan dengan sapaan dari seseorang. Katanya, "Psssst! Pssssst! Psssst!" Aku pun memandang ke belakang (walaupun David Teo berkali-kali pesan jangan pandang belakang). Dan ternampaklah satu wajah yang memang aku kenal benar, tapi dah lama tak nampak. Aku pun menegur dia (walaupun David Teo kata jangan tegur). Itulah Fauzi Jawa, kawan ketika sama-sama buat Diploma kat UTM Skudai dulu. Fauzi semakin segak dan tough, dan masih peramah seperti biasa.

Dia dah jadi full time contractor. Kami bual-bual kejap dan tukar-tukar nombor handphone. Kalau dah 2 org Jerman berjumpa, mesti sesekali terkeluar jugak bahasa Jerman, "Hai Hitler!!!" Aku takleh lama bersembang pasal kawan aku sedang tunggu kat kereta dah lama, dan kena balik ofis cepat pasal kerja terlalu banyak. Tapi yang penting dah dapat nombor kontek maka bolehlah berhubung selalu lepas ni.


No comments:

Post a Comment