m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, January 31, 2012

Menghantar Syahmie ke Gemencheh: Makan-makan di Gemas

Bahagian 4

Masa hantar Syahmie ke MRSM Gemencheh, sempat jugak kami makan tengah hari di Gemas. Kami pergi satu restoran, namanya Restoran Nagemas - singkatan untuk Nasi Ayam Gemas. Masakan nasi ayamnya memang agak lain dari yang biasa kita lihat. Nasi dia lain tapi sedap. Ayam dia pun lain, tapi masih sedap. Overall aku memang suka jugak dengan resipi yang dihidangkan kepada kami.

Satu lagi, restoran ni sangat bersih, dari luar sampai ke dapur, sampai ke tandas. Wife aku sendiri saksikan kebersihannya sampai ke bahagian belakang. Kat luar siap ada poster anugerah kebersihan peringkat antarabangsa dan planet galaksi lagi. Sampaikan wife aku kata sup dia ada rasa sabun. Mungkin untuk memastikan perut customer bersih dan bebas dari jangkitan kuman, maka diletakkan sedikit sabun pembasmi kuman ke dalam supnya. Wallahualam. Tapi overall bagi aku, restoran tu memang menyajikan masakan yang hebat. 

Sesi iklan pulak: "Datanglah beramai-ramai ke Restoran Nagemas (Nasi Ayam Gemas) yang terletak di Gemas. Dan rasailah keenakan makanan dan kebersihan kawasan sekelilingnya." Kalau setiap kali promo dapat hasil kan best. Ini tak, hampeh aje...

Menikmati juadah.
Di luar restoran.
Beginilah rupa bentuk nasi ayam Gemas.
Terharu kami memakannya.

No comments:

Post a Comment