m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, January 11, 2012

Bercuti di Kampung Pasir Putih: Penutup

Bahagian 9 (Akhir)

Perhimpunan keluarga berakhir dengan beberapa acara menarik pada malam hari. Antaranya ialah pertandingan bakat talent-time, dan satu lagi acara ialah pakaian beragam. Aku sekeluarga terpaksa pulang lebih awal. Jadi kami tak hadir pada acara penutup malam tu. Sekadar dengar-dengar cerita aje. Pertandingan bakat dimenangi oleh pakcik Karim yang menyanyikan lagu SM Salim dan diiringi oleh penari iringan yang terdiri dari mak Long, mak Uda dan mak Teh. 

Kemuncak acara yang mendapat perhatian umum serta media massa seluruh dunia ialah pertandingan pakaian beragam atau fesyen show. Semua makcik-makcik mengenakan pakaian yang pelik-pelik untuk dipersembahkan kepada juri anak-anak buah. Dan setiap kali keluar makcik-makcik berpakaian pelik, akan kedengaranlah suara Abby bersahut, "Mak siapalah ni..." dan diiringi dengan hilai tawa. Abby terlebih dulu telah memastikan mamanya tak mengambil bahagian dalam pertandingan yang boleh menghilangkan kemachoan anak-anak remaja. Tiba-tiba secara tak semena-mena, abah Abby pulak yang turun ke pentas peraga dengan gaya ala-ala komando Din Beramboi. Abby terkejut. Mana Abby nak sorok muka? Dan bersahut-sahutlah suara berkata-kata, "Abah siapalah ni..." dan berderailah hilai tawa dari segenap dewan.

"Abah siapalah ni..."
Setelah habis acara, upacara memberi hadiah pun berlangsung. Kepada semua yang terlibat, kami berterima kasih banyak-banyak. Semoga Allah saja yang membalas kebaikan anda. Dan turut memohon maaf atas perkara-perkara yang menyinggung perasaan anda semua. Semoga Allah menyatukan kita semua di Jannah!

Makan tengah hari sejenak.
Menikmati juadah sebelum pulang ke Kuala Lumpur.

3 comments:

  1. Bro Adi,

    Gambar sebenar Abg Zahid takde ke? hahaha :D

    ReplyDelete
  2. Mungkin ada yang ambil gambar. Teringin jugak nak nengok the actual appearance. Tapi dengar cerita lebih kurang macam dalam karikatur tu lah.

    ReplyDelete
  3. Abang Zahid, U ROCK !!

    kalau ada gambar Abby kena gelak pun best juga!

    :)

    ReplyDelete