m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, January 29, 2012

Kini mereka telah bersabar...

Suatu siang aku nengok kucing-kucingku mengiau sekuat hati dan meronta-ronta dengan amarah yang bukan kepalang kerana kelaparan. Benakku tertanya, kenapa kucing-kucing itu berkelakuan sedemikain rupa? Sabar mereka telah hilang. Tembolok mereka yang telah menguasai pemikiran mereka. Sangkar dipanjat-panjat. Lapik besi dikais-kais. Dan bingit telinga aku dengan jerit pekik suara mereka. Aku tau aku perlu lakukan sesuatu.

Kucing-kucingku memberontak.
Aku ke kedai berdekatan untuk membeli makanan kucing yang telah kehabisan di rumah. Tapi matlamatku bukan saja untuk memberi kenyang kucing-kucingku. Tetapi juga agar mereka lebih berhemah dan berSABAR ketika meminta makanan. Biar tertib dan beradab. Fikir punya fikir, akhirnya aku terlihat satu makanan kucing yang kandungannya tertulis suatu formua untuk menjadikan kucing-kucingku lebih bersabar. Aku beli makanan kucing itu tanpa perlu membayar lebih. Dan sejurus aku memberi makanan itu kepada kucing-kucingku, terus perangai mereka berubah menjadi lebih santun. Oh! Memang berkesan sungguh formula itu. Anda bukan seorang yang penyabar? Tentu saja boleh mencuba formula ini.

Jenama makanan kucing dengan formula yang hebat.
Haaaaaa... kan mereka lebih sopan sekarang...

No comments:

Post a Comment