m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, January 7, 2012

Ber-Tasbeeh di gedung pakaian

Semalam, setelah selesai urusan di hospital Prince Court, aku dan isteri ke satu kedai butik pakaian muslimah di Taman Permata menghadap Jalan Ulu Kelang. Nama kedai tu ialah Tasbeeh Boutique And Gift. Petang tu ada pelancaran kedai yang baru dibuka di kawasan itu. Kedai Tasbeeh ni milik isteri kawan kami. Intan nama tauke dia. Nama kawan kami tu Muzily. Pelancaran tu dibuat bersama satu lagi kedai butik yang terletak bersebelahan dengan kedai Tasbeeh.

Bergambar di tangga masuk butik Tasbeeh.
Kami sampai lokasi kira-kira jam 4 petang lebih. Ingatkan simple aje upacara perasmian tu. Sekali nengok, agak grand jugak. Ada makan-makan, ada fashion show, ada VVIP dan ada artis hiburan. Tetamu yang datang banyak yang pakai agak glamer. Aku dan isteri pakai kasual aje pasal kami tak nak terlebih glamer pulak nanti.

Signboard butik Tasbeeh.
Dengan Intan, pemilik butik Tasbeeh.
Lepas menikmati juadah yang terhidang - sate, nasi goreng, roti jala, bihun goreng, mi rebus, teh tarik dan sirap, isteri aku memilih-milih baju untuk dicuba dan dibeli. Lalu kami beli sepasang. Design yang cantik dengan harga yang sangat berpatutan.

Sedang memilih pakaian untuk dibeli.
Antara orang-orang kenamaan yang datang termasuklah mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abu Hassan Omar dan isteri. Dan antara artis yang menjadi model memperagakan pakaian termasuklah Bienda dan ibunya Sheeda Dangdut. Antara artis jemputan yang memeriahkan suasana termasuklah Datuk AC Mizal dan Datin Emylia Rosnaida, serta Dato' Eizlan Yusof. Pengacara majlis pula ialah Pian Cecupak. Selepas seketika di sana, dan selepas membeli baju sehelai, kami pun beredar. Jemputlah datang ke butik Tasbeeh ramai-ramai. Ada designer's jubah dengan rekabentuk yang hebat dan dijual dengan harga yang berpatutan.

Antara model-model, dan VVIP yang hadir.
Tan Sri Abu Hassan Omar turut hadir.
Dato' Eizlan Yusof pun ada.
Gabungan VVIP dan artis.
Bergambar kenangan.

No comments:

Post a Comment