m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, July 31, 2011

Tenis menyambut Ramadhan

Ahad semalam aku gagahkan badan memandu ke Tasik Titiwangsa untuk bermain tenis sebelum Ramadhan tiba. Kawan-kawanku yang lain tak datang melainkan abang Haji Nordin yang sedang mengajar anak didiknya bermain tenis. Lalu masuk ke gelanggang adik kepada Ulwan - jaguh tenis Selangor bawah 12 tahun. Kalau di Gombak adik kepada Ulwan rank nombor 2, satu tahap di bawah abangnya. Permainannya memang hebat walaupun bertubuh kecil. Tapi tak sehebat abangnya. Setelah puas stroke, aku ajak main game tie breaker 10 point. Siapa dapat markah 10 dulu dia yang menang. Adik kepada Ulwan pun bersetuju.

Kami main sangat sengit. Saling kejar mengejar. Point jadi 5-5. Selepas tu kesilapan demi kesilapan dibuat oleh pihak lawan dan akhirnya aku menang 10-6. Horrey!!!! Aku menang! Aku menang! Meloncat-loncat aku macam kera kena belacan Melaka. Padahal budak tu umur dia baru je 10 tahun. Kalau nak dikirakan aku ni bolehlah dikategorikan seperti mendera budak jugak. Tapi aku tak kisahlah. Yang penting aku dapat kalahkan jagoan Gombak. Dan tak lama lepas tu hujan pun turun, seakan mengesahkan kemenangan aku tadi.

Abang Haji Nordin dan anak bongsunya, sementara menanti hujan reda.

No comments:

Post a Comment