m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, July 4, 2011

Ulwan yang hebat

Sebelum weekend Abang Hj Nordin call cakap weekend ada game tennis kat Titiwangsa. Tapi dapat booking court cuma satu jam aje. Okay. Satu jam pun jadilah. Maka pada hari Ahad aku pun memacu proton Wira warna kelabu ku (yang kaler original dia putih, tapi pasal dah bertahun tak basuh dah jadi kelabu) merentas lebuhraya Akleh dan Jalan Tun Razak ke gelanggang. Kat sana telah sedia menunggu abang Md Nor. Tak lama lepas tu Bob pun datang. Dan adik Ulwan (12 tahun) pun datang. Aku partner dengan abang Md Nor. Manakala Bob partner dengan adik Ulwan. "Eleh, budak kecik 12 tahun aku jentik je", bisik hatiku. Sekali bila melayan hayunan reketnya pada bola, serta servisnya yang laju dan melantun, naik cemas kami dibuatnya. Kecik-kecik cili api nampaknya Ulwan ni! Team aku tewas 1-6. Rupanya adik Ulwan adalah juara Gombak dan seeded nombor 3 seluruh Selangor. 

Bila Foong datang, adik Ulwan pun beredar dengan perasaan hampa pasal tak dapat main lagi. Macam biasa, aku akan partner dengan Foong sebab antara kami berempat akulah yang paling tak konsisten main. Aku ingatkan bila partner dengan Foong aku boleh lebih relaks, tapi Bob dan abang MdNor telah memaksa aku berlari sekeliling court sampai tercungap-cungap. Nasib baik gelanggang tak jauh dari HKL, Hospital Pusrawi dan IJN. Sempat jugaklah aku menyedut oksigen sebelum meneruskan permainan. Dan keputusannya... yeah! Kami menang 6-0 dan 6-1 sebelum kami beredar pulang kerana dah cukup sejam.

Bob mempunyai hayunan bagai Nadal.

No comments:

Post a Comment