m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, July 8, 2011

Apa khabar Isma?

Secara tak sengaja kawan lamaku Isma terberi tahu semua rakan-rakan FB-nya yang kakinya akan dibedah akibat komplikasi pada lutut. Aku dapat tau dari Noris yang Isma berada di Ampang Puteri, sama aras dengan mak mentuaku yang juga sedang dirawat di hospital yang sama. 

Dah lama tak jumpa Isma. Lama sungguh. Kali terakhir aku jumpa Isma masa tu janggut aku masih hitam lagi, dan rambut pun masih lebat menutup kulit kepala. Waktu aku sampai di katilnya, Isma sedang ditemani oleh isteri kesayangannya, beserta sebuah laptop. Wajah Isma tak berubah, cuma tubuh agak monggel sikit, sama macam akulah.

Aku bersama isteriku memulakan bicara dengan bertanya khabar. Isma lalu menjawab dengan dialog-dialog merapu yang membuatkan kami tak kering gusi. Sampai nak menitik air mata kami mendengarkan celoteh Isma yang macam orang tak sakit aje. Falsafah segala macam diluahkan yang mengalahkan Karam Singh Walia. Tak jemu kami berada di situ lama-lama. Namun kami terpaksa meminta diri untuk kembali ke kamar bonda yang terletak tak jauh dari situ. Semoga Isma cepat sembuh, dan jangan gusar tentang kesakitan sementara ini. Insya Allah, ikut nasihat doktor dan rajin berubat dan berpantang, tubuh akan kembali sihat walafiat.

Orang sakit yang kelakar.

No comments:

Post a Comment