m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, July 26, 2011

Bersama Widi di gelanggang

Aku jemput sepupuku, Widi datang main tenis dengan kami kat Jalan Jelatek, Keramat pasal dia ada cakap keinginannya untuk mengasah bakat dalam sukan yang telah 2 tahun ditinggalkannya. Widi datang agak lewat. Cuma sempat main satu set aje partner dengan aku. Aku baru lepas main dua set dan agak pancit jugaklah. Tapi pasal takda orang lain nak main, aku terpaksalah mengisi kekosongan tu. Lawan kami adalah dua orang jagoan tenis - Syed Hakim dan abang Md Nor. Seperti dijangka, kami tewas 1-6. Tak kisahlah tu. 

Widi sebenarnya lebih hebat bermain badminton. Walaupun badannya agak besar, tapi pergelangan tangannya cekap dimanipulasikan ketika berentap di gelanggang badminton. Nak adjust tangan dari badminton ke tenis memang makan masa sikit. Lebih kerap main, maka lebih cepatlah otak memberi arahan-arahan yang lebih tepat kepada anggota tubuh ketika bertukar-tukar jenis sukan.

Tak sampai seminggu lagi ummat Islam akan berpuasa Ramadhan. Tenis akan berhenti seketika. Fokus kepada ping-pong pulak. Itulah kebiasaan kami sejak beberapa tahun yang lepas ni. Mana bat ping-pong? Perlu kuasah sebelum Ramadhan tiba.

No comments:

Post a Comment