m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, July 4, 2011

Angkat barang, pindah barang

Rumah tempat aku tinggal sekarang memang banyak sungguh barang. Segala macam barang ada. Almari berjenis-jenis. Katil berjenis-jenis. Kerusi berjenis-jenis. Pinggan mangkuk berjenis-jenis. Maklumlah, ramai yang duduk kat rumah tu, termasuklah ayah ibu aku dan kakak aku pun selalu lepak kat situ jugak. Untuk mengurangkan kadar kesesakan rumah tersebut, aku terpaksa mengalihkan sebahagian barang-barang milik aku dan isteri ke rumah sewa aku yang terletak berhampiran. Berkotak-kotak banyaknya. Pinggan mangkuk, permainan budak, itu antara barangan yang menyesakkan sebuah rumah yang sempit.

Nasib baik yang menyewa rumah aku pun anak buah jugak. Jadi dia tak kisahlah kalau aku nak menyemakkan tempat dia tinggal pulak. Rumah sewa aku tu dah macam setor kilang. Makin lama makin banyaklah agaknya barang yang dihumban kat situ. Aku dan Syahmie mengangkat barang dari bawah ke tempat simpanan di tingkat atas. Wife aku kat ruang tamu, dan Amier naik turun tangga buat-buat sibuk. Bila dah selesai kerja, kakak ipar aku yang jugak menetap di situ menghidangkan air sirap merah suam. Trip selanjutnya untuk pindah barang masih tak diketahui tarikhnya. Tapi aku rasa memang akan ada lagi proses angkat barang dan pindah barang.


Menikmati kesedapan air sirap merah suam.

No comments:

Post a Comment