m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, May 24, 2020

Selamat Hari Raya dari Neuformation Architects 2020

Raya tahun 2020 ini, disambut lagi. Kad ucapan digital disebar luaskan ke serata alam. Mengucapkan selamat hari raya untuk seluruh teman-teman, saudara-mara, dan kenalan, yang duduk berhampiran, atau di negeri-negeri lain di dalam negara. Malah kad ucapan juga disampaikan kepada kenalan yang berada di luar negara. Di planet-planet lain juga turut dipanjangkan kad ucapan aidilfitri ini.

Di penghujung bulan Ramadan, aku telah diminta oleh salah seorang bossku untuk merekacipta kad ucapan raya digital. Tahun 2019, kami pakai gambar projek. Tahun ini pun aku berbuat perkara yang sama. Cari projek lain, cari gambar yang cantik-cantik, bagi effect sikit, letaklah kata-kata manis. Itulah yang selalu diamalkan oleh kebanyakan firma arkitek di Malaysia ni. Lalu aku post dalam group whatsapp. Tanya pendapat boss-boss aku. Boss aku pada mulanya nakkan design yang lebih simple. Tetapi tiba-tiba terdetik dalam fikirannya sesuatu yang agak berlainan. 

Beberapa tahun yang lalu, aku pernah menghasilkan kad raya digital dengan melukis gambar karikatur staf ofis. Boss aku suruh lukis something like that, tetapi pakaikan topeng muka untuk semua karikatur itu. Aku agak sangsi pada awalnya. Aku tanya boss aku, "Are you seriously thinking about using this idea?" Boss aku confirm nak buat macam tu. Katanya masukkan semua muka staf baru, termasuk yang bertugas di tapak projek. Tanpa berlengah, aku pun terus mintak gambar seorang-seorang dan mulalah melukis. Dan hasilnya.... Tadaaaaaa!!!!!!





No comments:

Post a Comment