m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, May 25, 2020

Lagu raya 2020: Simfoni Raya

Semalam aku telah memperdengarkan dua buah lagu raya. Pertama, lagu ciptaan Amier berjudul Tibanya Syawal dan kedua lagu ciptaan aku berjudul Insaf Syawal. Kali ini aku nak memperdengarkan lagu ciptaan Syahmie pula. Sebenarnya lagu ni telah dicipta dan telah dirakam pada tahun 2019 yang lalu. Masa tu Syahmie masih di Mesir lagi. Syahmie tak dapat beraya dengan kami pada tahun lepas. Jadi lagu raya inilah yang dikirimkan kepada kami. Tapi aku tak sempat nak meng-upload lagu ini dalam blog. Bagi aku, ini ialah antara lagu yang aku suka untuk mendengar. Rentak irama Malaysia modern. Untuk dipendekkan cerita, jom kita sama-sama mendengar dan terhibur, tanpa perlu membuat apa-apa penilaian mengenainya.

Syahmie ketika di Mesir.



Tajuk lagu: SIMFONI RAYA
Komposer: Syahmie
Lirik: Syahmie
Penyanyi: Syahmie
Susunan muzik: Syahmie
Video: Syahmie

Sambutlah kasih cinta yang suci
Kasih terjalin di Aidilfitri
Tua dan muda, miskin dan kaya
Sambut bersama hari yang mulia

Di pagi Syawal takbir bergema
Melafaz syukur pada Yang Esa
Segak bergaya, insan beraya
Riang gembira tidak terkata

Korus:
Ayuhlah semua kita raikannya
Hulurkan salam ikatan mesra
Tidak lupa pada yang sudah tiada
Sekudus doa buat mereka

Adat budaya tidak dilupa
Kunjung-mengunjung jiran tetangga
Rancak suasana, bagai berirama
Simfoni raya beralun indah
Simfoni raya beralun indah

Hari raya ini kumemohon restu
Hati terpaut pada kasih ibu bapa
Desa yang tercinta itu yang dituju
Bagi meraikan bersama-sama

Korus:
Ayuhlah semua kita raikannya
Hulurkan salam ikatan mesra
Tidak lupa pada yang sudah tiada
Sekudus doa buat mereka

Adat budaya tidak dilupa
Kunjung-mengunjung jiran tetangga
Rancak suasana, bagai berirama
Simfoni raya beralun indah
Simfoni raya beralun indah



No comments:

Post a Comment