m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, November 28, 2012

Spectrum Idol

Cuba nengok kat tv. Mesti korang perasan ada banyak sungguh rancangan tv realiti yang bertujuan mengenengahkan bakat-bakat baru dalam bidang nyanyian. Dulu ada Malaysian Idol, ada One In A Million, ada Akademi Fantasia, ada Bintang RTM. Sekarang ada Mentor, ada Bintang Nescafe, ada Suara Emas, ada Idola Kecil, ada Vokal, dan sebenarnya ada banyak lagi rancangan yang seumpama ini kat siaran tv kita. Mau tak mau, aku pun dok layan jugak kebanyakan siri yang dipertontonkan kepada umum ni. Malah aku belajar nyanyi pun melalui rancangan ni jugaklah. Oops! Maksud aku tau cara diorang menyanyi. (Cover line sikit).

Minggu lepas, semasa aku ke sebuah pasaraya kebanggaan orang Ampang dengan dua orang anak bujang aku, aku ternampaklah poster ni ditampal kat dalam lif. Ish ish ish. Supermarket yang tak berapa tersohor ni pun ada hati nak buat pertandingan menyanyi jugak? Pentas dia nampak hebat jugak. Masa aku lalu, aku nampak ada sebilangan anak muda dah siap menunggu kat kerusi depan pentas. Tak taulah aku sama ada untuk mendaftar atau untuk tunggu turn menyanyi. Pokok pangkalnya, akan lebih ramailah penyanyi kat kawasan Ampang ni. Tak hairan nanti, kedai runcit Kak Leha pun akan anjurkan pertandingan "Kedai Kak Leha Idol". Siapa nak daftar?

Poster yang menarik perhatian golongan "artis in the making".

No comments:

Post a Comment