m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, November 11, 2012

2 jam straight!

Sejak raya, dah beberapa kali aku main tenis dengan kengkawan aku. Biasanya lepas main dua set, aku akan break kejap. Rehat. Ambil nafas. Lepas tu baru sambung balik. Tapi ada satu kali tu, players tak ramai. Ngam-ngam ada empat orang dalam satu masa. Jadi mau tak mau kena terus main dari jam 8 sampai jam 10 pagi non-stop. Penat jugak. Tapi, tau-tau ajelah aku, bila dah penat tu, aku bagilah tugas kejar-mengejar tu pada partner aku. Aku pulak sekadar pegang tombak, berdiri tepi gelanggang sedut oksigen dalam tangki. Aku tunjukkan antara kengkawan aku yang hadir pada hari tersebut...

Abang Haji Nordin. Umurnya dah melebihi enam puluh tahun, tapi kudratnya bak orang muda.
Abang Haji Nordin, Abang Halim dan Foong The Master of Volley.

No comments:

Post a Comment