m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, November 4, 2012

Mari makan unta la...

Hari tu, aku baru aje cerita pasal makan kat restoran Al-Arabia kat Jalan Ampang. Hari berikutnya, kami putuskan untuk makan lagi kat situ. Kali ni kami bawak sekali ayah ibu aku, serta kakak aku dan maid kami sekali. Semua orang excited nak makan kat situ. Pengalaman pertama bagi ayah dan ibu aku makan kat restoran yang macam tu.

Restoran Wadi Hadramawt.
Amier sedang pilih makanan.
Menunggu makanan tiba.
Perut sedang lapar yang bukan kepalang.
Kebanyakan kami order nasi mandy berlauk kambing. Kakak aku ada order nasi lain sikit. Aku pulak order kambing jugak, tapi masakannya jenis yang lain sikit. Bukan kambing mandy. Amier, tetap dengan udang goreng tepungnya.

Happy menunggu makanan.
Amier memikirkan tentang rupa bentuk makanan yang dipesannya.
Amier dan udang goreng tepung.
Ibuku tak sangka satu pinggan penuh berisi makanan.
Menikmati nasi mandy lauk kambing mandy.
Ayah aku makan slow. Tapi semua isi pinggan habis ditelannya.
Apabila semua orang dah dapat makanan dan sedang menikmati makanan masing-masing, aku pulak terpaksa menunggu lebih lama untuk ketibaan makanan yang aku pesan. Tunggu punya tunggu, tak jugak sampai-sampai. Sekali aku nengok kat buku menu, dia kata, untuk menyediakan sajian istimewa tu, kambing perlu diperam dan dimasak selama dua jam! Alamak! Lama betul. Patutlah tak kunjung tiba makanan pesanan aku. Lalu aku cancel ajelah order tadi. Aku tumpang makanan ibu dan kakak aku yang tak habis. Pokok pangkalnya semua orang kenyang dan happy. Lepas bayar, kami semua balik terus.

Dah sudah makan.
Jom kita pulang.

No comments:

Post a Comment