m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, October 23, 2012

Makin seronok!

Ha ha ha. Ini cerita badminton lagi daaa... kali ni Amier ikut aku pergi dewan. Asalnya, mama dia kata nak turun ke gelanggang. Bila Amier dengar mama dia cakap macam tu, dia pun excited-lah nak ikut sama. Tapi akhirnya wife aku batalkan niatnya nak turut serta. Jadi Amier ajelah yang ikut aku. Aku pulak tak sampai hati nak cakap kat dia jangan ikut, pasal dia dah beria-ia pakai pakaian sukan, pakai stokin, buat gambar orang main badminton, dan bercerita pasal badminton. Besok Amier kena bangun pagi pergi sekolah tadika. Dan biasanya kami balik sangat lambat. Lepas main, pergi minum-minum, sampai rumah dekat jam 1.00 pagi jugaklah. Tak apalah. Amier nampak gayanya sangat seronok dapat ikut aku.

Amier ikut aku main badminton.
Bersama Amin.
Kat gelanggang, aku terpaksalah layan Amier main badminton, walaupun Amier nak pukul tangkis pun selalu tak kena. Kalau aku tak layan dia, nanti dia kacau masa orang tengah main. Berpeluh-peluh Amier terkejar-kejar nak pukul bulu tangkis. Nampak dia bersungguh-sungguh bermain. 

Abang Zai dan Abang Zahid.
Amin dan Abby.
Masa kat tempat minum, sedang kami duduk menanti minuman sampai, tetiba ada dua ekor kucing bergaduh - betul-betul dekat kaki Amier. Amier jadi kelam-kabut seketika. Lalu kami menghalau kucing-kucing tu. Tapi masih tak berganjak. Jadi orang kedai tu ambil air dan renjis kat kucing tu untuk meleraikan pergaduhan. Dan lantas Amier menjerit, "No!" Dia tak bagi orang kedai tu siram atau renjis air kat kucing tu. Setelah kucing tu beredar seketika, mereka bertembung lagi. Dan bergaduh lagi, sampai bising satu kawasan Ampang Jaya tu. Aku halau kucing-kucing tu sambil mengejar mereka. Amier yang nengok aku buat macam tu berasa simpati pada kucing-kucing tu. Dia tiba-tiba pergi menyendiri. Aku ekori Amier dan bertanya pada Amier, kenapa dia macam sedih dan termenung aje? Dia kata, dia tak nak kucing-kucing tu mati. Okay. Barulah aku faham. Amier memang macam tu, pencinta haiwan. Dulu masa bibik maid aku nak bunuh tikus (rendam dalam air) pun Amier bising juga. Dia tak bagi maid aku bunuh tikus tu. Anyway, setelah semua yang berlaku selesai, dan kami pun dah selesai minum, barulah kami berangkat pulang. Dan di rumah, Amier tidur dengan sangat nyenyaknya.

Kois dan Amier - sama-sama montel dan manis.
Ali XPDC dan Faiisal Tahir.
Zila dan Ardy.

No comments:

Post a Comment