m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, October 22, 2012

Geng baru main badminton

Fuh! Terlaloque kejap aku kat ofis, baru balik meeting. Weekend pun kena fikir pasal kerja jugak. Sampai terbawa-bawa ke meja makan, ke dalam kereta, ke bilik termenung, dan yang paling tak tahan sekali hingga ke dalam mimpi. Sampai tak sempat aku nak masukkan entry dalam blog. Jadi aku ringkaskan ceritalah untuk korang baca.

Minggu kedua kami main badminton kat Ampang Jaya, kami dah ada geng baru. Ardi datang dengan anak saudaraku, Zila. Zila memang pernah join kami sejak dulu. Tapi inilah kali pertama husband dia, Ardi menjejakkan kaki ke gelanggang bersama kami. Kami welcome semua kaum kerabat yang datang. Ardi sebenarnya bertangan kidal. Tapi tangan kirinya dah injured sikit. Jadi dia kenalah pegang reket pakai tangan kanan. Memanglah kekok sikit pada mulanya. Tapi bila dah lama main, aku nengok macam steady aje. Aku kalau disuruh main badminton pakai tangan kiri, memang tak jalan langsung. Aku dah pernah cuba, pasal tu aku aku tau setakat mana kemampuan tangan kiri aku bekerja. Sekali lagi kami ucapkan selamat datang kepada geng baru kami - Ardi!

Aku dan Ali.
Ardi dan Zila.

No comments:

Post a Comment